Jul, jul, strålande jul.....

...kommer allt närmre och närmre och det är sååååå himla mysigt.

Det hela började med luciafirande på dagis och Elias hade valt att vara ren. Mamma Nina tänkte till och vips hade han horn på mössan (fingervantar med piprensare i som jag sydde ihop) och klövar på fötterna. Sjöng gjorde alla barna för full hals och det är beundransvärt av fröknarna att orka öva in sångerna och att fixa det med alla små barn.

Här kommer dom....

.. och här har vi världens finaste ren!!

Vi hade inget speciellt inbokat i helgen och det har varit skönt att bara få vara och ta dan som den kommer. Elias har haft lekkamaret hos sig hela helgen och det började på fredag em med Linn och sen lördag och söndag med Oliver. Jag fick lite tid för mej själv och gick en runda per dag och städade lite grann. Har även lagat lite julmat för att prova några nya recept som jag inte vill ska misslyckas på självaste julafton, så därför hade jag provkök i helgen. I lördags var vi på julmarknad här i Alsen och det var fullt med utställare och ficka så vi köpte lite grejjer och Elias och Olivier blev bjudna på julkrus. De kan konsten att charma tanterna i byn.


Killarna kollar in Barda på datorn och förvandlas snabbt till små monster som ska jaga bovar.
Bäst att hålla sig undan.

Här kommer två riddare ridande på samma häst. De är ute för att kasta magi på häxan
som står bakom kameran.

Killarna drar igång ett rockband och vi ska spara bilderna så vi kan visa dom om 18 år
när de är i finalen i Idol!

Bakade lite grann själv också och det blev syltkakor och Micke tog fram stora sleven och kokade knäck på söndagsmorron innan det var dags för Wångens julshow. Himla duktiga elever som kör och rider häst som de aldrig gjort annat i sitt liv. Fullt med folk i rid- och körhallen och det vankades julbord efter showen. Vi åkte hem och tog med oss Oliver som busade med Elias några timmar innan de gjorde slut på helgen. Kul att de kommer så bra överens.


Kommentarer
Postat av: maria

vilken söt ren :) Du får hälsa grabbarna

2009-12-13 @ 21:26:17
URL: http://zigmagirl.blogg.se/
Postat av: Hej

Hej Nina

Jag vill vara som du håller på fixa med eran blogg vill gärna skriva i min blogg fast jag har ju inget och skriva..

KRam Camilla i Grästorp

2009-12-15 @ 14:12:11
Postat av: maria

Hej! Smirre finns allt här, fångar möss dagarna i ände :)

ha en jättebra jul och ett gott nytt år!

2009-12-22 @ 18:50:18
URL: http://zigmagirl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0