Här kommer bilder ur vår vardag de senaste två månaderna!!!

Ja, det har hänt en del sen sist och jag ska uppdatera er på det senaste.

JOBB: Micke har fått jobb på Jemtbil och började som reservdelsförsäljare 1/9. Jag håller på att byta jobb. Blev erbjuden ett jobb på Travskolan Wången som jag inte kunde tacka nej till. Dels för att det handlar om marknadsföring men också för att jag alltid varit intresserad av Wången och deras verksamhet. Jag jobbar nu deltid fram till november och sen heltid till årsskiftet med förhoppning om förlängning när de har anställt en ny VD.

VÄNNER: Under sommaren har jag försökt hälsa på mina/våra vänner och släktingar i Jämtland och vi fick tilll några väldigt bra dagar. Besökte Yvonne för första gången ute i hennes mysiga stuga i Gillhov. Där åt vi kräftor, kollade in Trollingtävling i Sandnäset, plockade svamp och umgicks.


Yvonne på farstukvisten.

Elias och lånehunden Sissi trivdes mycket bra ihop.

Syrran Birre och Micke trädkramar en gammal tall.

Smarriga svampar som blev till en god lunch! Elias och jag går kurs
med Mi Bringsaas och det är superkul. I höst får svamparna se upp!

Elias myser i hängmattan. Det är verkligen ett mysigt ställe Yvonne har.
Hit kommer vi fler gånger!!


FAMILJEN: Så var det dop för Birres barnbarn Scott. Det är Johan som är pappa och alla är SÅÅÅÅÅ stolta och glada över vårt nya till(scott) i familjen.

Här är hela familjen samlad i Marby kyrka. Scott, prästen, Johan, Veronica,
storebror Cevin samt gudfar Pether och godmor till höger.

Några kräftskivor och surströmmingshippor har det blivit och den senaste var hos syrran Inger i hennes fina sommarstuga i Skorsta. Här var alla syskon med utom Birre, men att Leffe var med kände vi alla.



Kusin Jonas, syrran Inger, brorsan Åke och Ingers sambo Torbjörn.

Åkes tjej Birgitta, Moffa Per-Erik och Momma Greta njuter av fisken!


ÄVENTYR: Vi har fiskat några gånger och faktiskt lagt ut nät i Alsensjön. Mesta fiskandet har blivit hos Farmor och Faffar i Kövra. Här finns en fantastikst fin brygga som är perfekt för fiske i Storsjön.


Elias har blivit en hejare på att kasta med spö.

Jag och Micke gjorde en helg i Sundsvalll med trav på Bergsåker och besök på IKEA. Vi sov på Hotel Knaust och bara hotellet var en upplevelse i sig. Elias lämnade vi i goda händer i Hosjö och han sov över hos kusin Jonas. TACK för hjäpen!

JÄRVSÖFAX - vilken travhäst!!! Här får jag gosa med honom live!!
Det här strödde verkligen stjärnglans över helgen i Sundsvall.

VIKINGAR: Jag och Elias tog med oss vännen Mica på Jamtli för att vara med Vikingarna för en dag och det verkligen ett äventyr. Vikingar i massor, svärd, pilbågar, mat, tvekamper mm.


Magisk eld spred god doft över Jamtlis nejder.

Ett bord serverat med läckerheter från Vikingatiden - men nylagat såklart!

Elias har köpt en armborst och kollar in fina grejjer hos en av Vikingarna.

Lite scary blev det när Vikingarna kom och satte sig på vår bänk.

Vi bjöds på olika tvekamper.

Men inga dom på riktigt och tur var väl det.

Elias får instruktion om hur man skjuter med pilbåge.

Schwoooop så flyger pilen i väg och landar mitt i prick på halmsäcken!

Elias får en körlektion på trafikbanan på Jamtli. Verkligen kul grejjer
som barna och vi vuxna får göra.

Vi avslutar äventyren på Jamtli med en tur i svänggungan. Vi kommer
snart tillbaka!

TACK goa vännen Mica för en underbar dag! Det blir snart fler.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0