Ljusare tider!

Det märks verkligen att det blir ljusare dag för dag och det känns i själ och hjärta. Ljuset har alltid haft en energigivande effekt och med vårens ljus kommer också värmen, så njuuuut varje dag.


Micke och Elias byggde en snöbivack utanför balkongen och vi grillade
korv från Jämtängen.


Elias tar en stor tugga från sitt spett.

Nu har jag gjort sista arbetadan på Travskolan Wången och blev avfirad i går på Wärdshuset. Jag har trivts väldigt bra och kommer att sakna vännerna men jag kommer att träffa dom snart igen genom mitt nya jobb. För nu jobbar jag heltid för Mathuvudstaden Östersund och alla de 104 aktiviteter som finns på listan.

Det blir ett arbetssamt år men fantastiskt och utvecklande för mej då jag hela tiden möts av engagerade och inspirerande mathantverkare och andra företagare som viger sitt liv till att göra våra liv bättre. Jag känner en stor vördnad inför uppdraget som processledare och ska göra allt i min makt för att skapa möjligheter att lyfta alla som vill.

Jag har mathantverkare på nära håll och Elias  fick vara med K-G Gustafsson i måndags då han rökte kött. Fantastiskt gott så det kommer att bli en storsäljare. I går shoppade vi loss hos Tinas Praliner och vi tog en kopp varm choklad till frukost med Tinas smulor. Suuupersmarrigt. Peters bröd bakar surdegsbröd uppe i backen från oss och Wångens Wärdshus serverar fantastisk mat med jämtländska råvaror.

Mitt nya motto för mat är God - Ren - Rättvis som jag tagit från Slow Food rörelsen. Vi blir vad vi äter och vi ska tänka på att nyttja vår jord och våra resurser med ödmjukhet och klokhet. Följ mitt/vårt arbete på facebook Östersund Matlandethuvudstad och Gastronomy Jämtland Härjedalen.


Elias och kompisen Morriz myser i sängen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0